Klíčová sdělení, která změnila svět. Umíte stručně popsat váš byznys?

30.11.2022 |

Umíte popsat to, co děláte, v čem podnikáte, stručně a jasně? Inspirujte se u světových značek. Klíčová sdělení, která obsahují to, co firma dělá, čím se zabývá, musí být konkrétní, lidé si je musí snadno zapamatovat, a hlavně by se měla vejít do příspěvku na Twitteru. Odpovězte si nejprve na otázku: Proč by to mělo zákazníky zajímat? Řeší vaše služba nebo produkt jejich problém? Zlepšuje jim práci a život? 

Podívejme se na tři světové značky, které své podnikání vtěsnaly srozumitelně do jedné věty:

Google poskytuje přístup přístup ke všem informacím světa – na jedno kliknutí.

Starbucks vytváří třetí prostor mezi prací a domovem. 

Vize Billa Gatese: Počítač na každém stole, v každém domě. 

 

Zkuste si i vy vytvořit vaše vlastní klíčové sdělení světu. Charakterizujte své podnikání stručně a srozumitelně. Zpočátku to bude těžké. Popíšete spoustu papíru, budete škrtat. A nepůjde to hned. Ale bude to stát za to. Zkuste to. Myslete na to, že klíčové sdělení nabízí vizi lepší budoucnosti. Nejde o vás, ale o klienty. Toto vaše sdělení pak opakujte, připomínejte – na webu, na sociálních sítích, ve vašich prezentacích. Prostě tak, aby se lidem, vašim zákazníkům, dostalo do hlavy. 

Když už budete ve víru přemýšlení, podívejte se na váš firemní či osobní slogan? Aby byl dobrý, musí být dobře zapamatovatelný a musí splňovat tato 3 kritéria: být stručný, být konkrétní a nabízet osobní výhodu.