Osobní značka je základem ziskového podnikání

3.1.2022 | Ve světě internetu a sociálních sítí je pro podnikatele důležité rozvíjet svou osobní značku. Umožňuje ostatním porozumět tomu, jaký typ člověka jste, jaké máte cíle a o co se snažíte. A také proč si vybrat ke spolupráci právě vás.

Ať už si toho uvědomujeme nebo ne, všechny naše aktivity online, na LinkedIn, Instagramu, Facebooku, Twitteru nebo jiných platformách sociálních médií, tvoří online osobní profil, který lze vyhledávat. Stopu, kterou za sebou necháváte, přispívá k budování vaší osobní značky. O to, jak se vyjadřujete na sociálních sítích, se zajímají HR specialisté, náboráři, zaměstnavatelé i vaši kolegové. Aktivní vytváření vlastní osobní značky vám dává prostor pro budování obrazu, lépe řečeno identity, vás samotných v očích druhých. 

Jak budovat osobní značku?

Nedělejte ze sebe to, co nejste. Je důležité, aby vaše osobní značka byla uvěřitelná a aby opravdu vyjadřovalo to, kým doopravdy jste. Bude tak uvěřitelní a důvěryhodní. Vaše osobní značka se musí shodovat s vašimi zálibami a zájmy a odrážet je. Vaše sociální sítě by měly odrážet vaše dovednosti, zájmy a profilaci. Ujistěte se, že vaše profily na sociálních sítích a informace, které na těchto platformách sdílíte, jsou v souladu s celkovým tónem a poselstvím vaší osobní značky. 

Každá značka má svůj plán a příběh

Stejně jako mají firmy a projekty své plány, cíle a záměry, tak i vy byste měli znát svou cestu, po které kráčíte. Plánujte své kroky tak, aby byly v souladu s vaší osobní značkou. Udělejte si vlastní plán a toho se držte. Jedním z nejúčinnějších způsobů, jak vybudovat působivou osobní značku, je vyprávění. Zamyslete se nad vaším příběhem a najděte tam něco zajímavého, něco, co by ostatní zaujalo, čím jste jiní.

Vaše značka je to, co vás odlišuje od vašich konkurentů. Pomáhá vytvořit trvalý dojem a obraz vás samotných v očích zákazníků nebo vašeho publika. Cílem budování silné a přitažlivé osobní značky je ziskové podnikání. Myslete na to.