Vybrat ty správné zaměstnance a dobře je proškolit. Nejdůležitější je začátek

18.3.2022 | Každé podnikání je spojeno s lidmi, jejich výkonem a rozvojem. Spolehlivý zaměstnanec šetří náklady a přináší firmě úspěch. Neadekvátní výkony zaměstnanců způsobují problémy.

Alfou a omegou je správný výběr. Proto by právě personální oblast měla být ve firmách jednou z priorit, ne-li tou první. Vyplatí se investovat čas i peníze do náborů a pracovních pohovorů.

Najímání a školení nových zaměstnanců může být proces náročný na zdroje. Když si je časem udržíte, můžete si vybudovat loajální a zkušenou pracovní sílu. 

Zaškolení nových zaměstnanců pod dohledem

Standardizovaný proces nástupu šetří firmě čas i peníze. Zajistěte, aby každý nový zaměstnanec prošel školením, které potřebuje ke své práci. Předejte jim praktické zkušenosti. Chcete-li je opravdu dostat do obrazu, nepostačí příručky a videa. Určete vedoucího jejich zaškolení/mentora. Když zaměstnanci poprvé začnou, budou mít pravděpodobně mnoho otázek a budou potřebovat trochu více praktické pomoci.  V takovém případě budou noví kolegové vědět, na koho se mohou obrátit, kdo jim pomůže, budou se lépe cítit a rychleji se zaučí.

Získejte zpětnou vazbu od zaměstnanců. Zda byl váš školicí proces efektivní, můžete zjistit, když se zeptáte svých zaměstnanců. Jakmile dokončí školení a budou ve vaší firmě několik týdnů, požádejte své zaměstnance, aby vám poskytli zpětnou vazbu o jejich zkušenostech se školením a o tom, jak dobře je připravilo na jejich každodenní povinnosti.

Příručka pro nové zaměstnance

Během vašeho náborového procesu budou chtít noví a potenciální zaměstnanci vědět o vaší firmě co nejvíce. Někteří se budu ptát stávajících zaměstnanců, přijdou na prohlídku a budou se zajímat o dokumenty, kde se firma představuje.  Připravte příručku pro nové zaměstnance. Dejte jim tam odpovědi na jejich otázky. Popište v ním povinnosti zaměstnance. I když nemusíte zahrnout každý malý detail o každé roli ve vašem podniku, měli byste ve své příručce nastínit základní povinnosti a očekávání, abyste vytvořili transparentní dohodu mezi vámi a vašimi zaměstnanci. Zaměstnanecké výhody mohou být hlavním lákadlem pro vaši organizaci pro mnoho nových i starých zaměstnanců. Přidejte do své příručky část s podrobnostmi o tom, co tyto výhody zahrnují, abyste pomohli motivovat své zaměstnance a formálně stanovili, jaké výhody může vaše firma nabídnout.

Během pracovních pohovorů se ujistěte, že obě strany vědí, co chtějí a do čeho jdou.

Dobře vyškolení zaměstnanci se mohou rychleji zapojit do pracovního procesu.